среда, 7. децембар 2016.

Hedonizam Glavnog tužioca Lepira



Početkom prošlog mjeseca Glavnom tužiocu Okružnog tužulaštva Banja Luka Želimiru Lepiru podnio sam zahtjev za svjedočenjem u slučaju organizovanog kriminala. Juče sam pokušao provjeriti zašto nisam pozvan i spoznao još jednu dimenziju jada i bijede našeg pravosuđa.


Pisao sam o tome mnogo puta, pa ću samo ukratko ponoviti esenciju krivičnog predmeta. Prijedorska apoteka „Medikus“ preko tri godine pljačkala je Fond zdravstvenog osiguranja (FZO) korištenjem krivotvorenih recepata za „Foster sprej“ i druge skupocjene lijekove.

Uz punu svijest da lijek u tom pakovanju (180 doza) nije dostupan na tržištu BiH pojedinci u FZO refundirali su ovoj apoteci sredstva fiktivnog prometovanja i to je činjeno desetinama i stotinama hiljada maraka. Da zlo bude veće: sličan kriminal izvođen je u Banjaluci, Bijeljini i drugim gradovima. FZO, iliti građani Republike Srpske, opljačkan je za milionski iznos.

Punih 15 mjeseci trajala je moja borba da MUP natjeram na podnošenje izvještaja tužilaštvu i pisao sam o tome kako sam sve progonjen zbog suprotstavljanja namjerama korumpiranih policijskih šefova da ovaj slučaj prikriju. Kad sam iste, napokon, natjerao na prijavljivanje kriminala – šokiralo me koliko se kriminalcima pogodovalo. Ni traga od organizovanog kriminala!

Evo, i poslije tri godine pokušao sam ovaj predemet uvesti u zonu onoga šta doista jeste – organizovani kriminal sa milionskom štetom. Zato sam se cirkularnim aktom obratio Glavnom republičkom tužiocu i njegovom zamjeniku za organizovani kriminal Miodragu Bajiću, Glavnom tužiocu OT Banja Luka Lepiru, Odboru za bjezbjednost NS RS, Uredu Visokog predstavnika – OHR, Misiji OSCE i UNDP misiji.

No, po mom jučerašnjem najavljenom dolasku dogodilo se da je radnik sa prijavnice Okružnog tužilaštva Banja Luka u par šturih rečenica gospodinu Lepiru objasnio moj zahtjev za prijem. Zamislite, Želimir Lepir je iz dvije-tri nerazumljive rečenice upućene preko telefona ODMAH „shvatio“ da je u pitanju akt koji on „nije zaprimio“. Mogao je, primjera radi, primiti me i doznati o čemu je riječ.

Suština je u tome da je „vrhovni tužilac“ Lepir odlično znao o kakvom zahtjevu je riječ, ali mu nije namjera dalje otvarati ovaj odavno zataškani predmet. Godinama sam bio inspektor kriminalističke policije i vrlo je teško slagati me, pa makar to pokušavao i gospodin Lepir.

Dakle, da ovo rezimiramo, građani Srpske preskupo plaćaju lijekove jer FZO saučestvuje u organizovanom kriminalu milionskih razmjera. Potom korumpirani policijski moćnici sklanjaju predmete ili ih pretvaraju u kriminal bukvalno neozbiljnih razmjera. Na kraju slijede jednako korumpirane pravosudne barabe sa zadatkom legalizacije pljačke.

U narednom periodu provjeriću „sudbinu“ ovog akta kod drugih aktera kojima sam se obraćao, a potom ću ispred Okružnog tužilaštva Banja Luka organizovati protest za zahtjevom da mi omoguće saslušanje u svojstvu svjedoka organizovanog kriminala. Moguće je da ću pozvati i građane da me podrže u ovom protestu, jer je u pitanju predmet u kom nikako nemam namjeru dozvoliti korumpiranim bitangama da se izvuku od odgovornosti.




Нема коментара:

Постави коментар

Коментари не садрже мишљење аутора, нити исти одговара за недозволјен или непримјерен садржај коментара.