четвртак, 20. април 2017.

Zašto ne plaćam RTRS pretplatu?!


Obilježavanje 25 godina postojanja RTRS je prilika da javno kažem kako gotovo dvije godine ne plaćam pretplatu i da to neću činiti sve dok taj medij ne bude u funkciji građana.



Zarekao sam se da neću plaćati pretplatu nakon iskustva kakvo moderno čovječanstvo vjerojatno ne poznaje. Možda su slične situacije moguće u Sjevernoj Koreji ili Saudijskoj Arabiji, a kako moje iskustvo pokazuje ni Republika Srpska nije daleko odmakla.

Dakle, da vam ispričam svoju muku. Jula 2015. godine organizujem štrajk glađu ispred zgrade Policijske uprave Prijedor (kako se danas naziva). Ministarstvo i javnost sam prethodno obavijestio kako štrajk glađu izvodim zbog kriminala i korupcije u strukturama MUP-a.

Postavio sam i konkretan zahtjev: smjena Direktora policije Gojka Vasića! Prvo sam u jednoj izjavi bio decidan – Gojku Vasiću je mjesto u KPZ Tunjice, umjesto na funkciji koju obavlja. Zatim sam tu izjavu objavio na svom blogu.

Moram naglasiti i kako sam naveo konkretna krivična djela u domenu organizovanog kriminala za kakva sam teretio direktora Vasića, no MUP je na sve načine izbjegavao da provjeri (potvrdi ili opovrgne) moje navode. Zašto? Pa svi kredibilni akteri su odlično znali da sam u pravu, da su dokazi na strani mojih navoda, te da Vasić doista treba da odgovara za svoje postupke. No, kako da vlast prizna da je kriminalizovana od policijskih rukovodilaca pa nagore – sve do vlade i predsjednika?

Kako je RTRS tek sredstvo manipulacije naše vladajuće nomenklature, to nas moje iskustvo i ne treba čuditi. Uglavnom, već prvog dana štrajka obavijestio sam ITC Prijedor „naše“ RTRS i ubrzo mi se javio urednik. Objasnio sam mu zbog čega protestvujem, a njemu je bilo dobro poznato ko sam.

Znači, imamo situaciju kakve se čak na globalnom nivou rijetko dešavaju: poznat i priznat policijski inspektor tvrdi da u policiji vlada kriminal i korupcija, te da je direktoru mjesto u zatvoru. U jednoj Americi, inače centru svih mogućih čudesa, to bi bila udarna vijest na medijima sa nacionalom frekvencijom. Zato sam na prvi mah i povjerovao uredniku kada mi je obećao da će poslati ekipu i snimiti prilog o tom nesvakidašnjem događaju.

No, nekako se to „snimanje“ oteglo danima. Već su pojedini nerežimski štampani i elektronski mediji objavili da i zašto protestvujem. Pritom, građani Prijedora su me danima gledali kako protestvujem ispred zgrade i na lokalnom nivou to je bila top-tema razgovora.


Negdje 8-9 dana štrajka ispred zgrade zaustavlja se službeno vozilo RTRS. Pomislih da su napokon odlučili snimiti prilog o meni, ako ništa drugo jer su dužni građane obavijestiti o temi koja javnost danima intrigira. No, kamerman i novinarka prođoše pored mene i okrenuše glave na drugu stranu, iako se međusobno poznajemo. I dalje naivno pomislih da odoše prvo do rukovodilaca, da se raspitaju, pa će valjda i mene kontaktirati.

Nakon 10-ak minuta novinarka i kamerman izađoše ispred objekta i stadoše da čekaju vozilo koje pri dolasku nisu mogli parkirati ispred zgrade. I onda nastaje „cirkus“! Novinarka i kamerman stoje na 5-6 metara udaljenosti od inspektora koji na prsima nosi natpis: ŠTRAJK GLAĐU – Gojko Vasiću ODLAZI (vidi foto)! I pretvaraju se kao da ne promjećuju čovjeka od 110 kilograma, dobro im poznatog, pri čemu im je odlično poznato i šta se događa. Stoje kao dvoje „slijepaca“.

Nekako se otegao dolazak njihovog vozila, pa je situacija postajala sve mučnija. Kad sam shvatio da me ignorišu upotrijebio sam svoj mobilni telefon i snimio njih dvoje (pogledaj video). Da bar neko snimi nekog! Snimak sam uz prigodan tekst, normalno, objavio na blogu, no i danas se pitam kakvo sam to društvo stvarao kao borac prve kategorije. Zar državu Sauda ili Sjevernu Koreju?


Nadam se da je iz prednjeg shvatljivo zbog čega neću da plaćam RTV pretplatu, pa i zašto uopšte ne gledam RTRS. Na kraju apostrofiram: ovakvi događaji mogu se materijalizovati samo u zemljama koje vode Kim Džong Un, porodica Sauda i Milorad Dodik. Nigdje drugo! 

E kad je tako - neka im Dodik i plaća pretplatu. Ja niti je plaćam, niti ću to ubuduće činiti sve dok ovaj (kvazi)medij ne bude ono šta mu je zakonom propisano - servis građana.

Нема коментара:

Постави коментар

Коментари не садрже мишљење аутора, нити исти одговара за недозволјен или непримјерен садржај коментара.