недеља, 7. јануар 2018.

Naš „Okrugli sto“


Dragi moji, stotine vaših poruka i čestitki posljednjih dana suštinski su odredile gdje doista pripadam. Danas više nema sumnji oko toga da smo uspostavili „Okrugli sto“ oko kog ćemo hrabro i jedinstveno graditi sopstvenu budućnost.


Piše: Borislav Radovanović

Bukvalno nemam predstavu koliko poruka i čestitki sam odaslao ovih dana, a sve u želji da odgovorim što većem broju onih koji su me obradovali, međutim to se pokazalo kao neizvodivo čak i u formi kratkih poruka.

Zato ovom jedinstvenom objavom svima želim dobro zdravlje, te ličnu i porodičnu sreću. I da naš „Okrugli sto“ proširimo koliko god je to moguće, ali uz obavezno očuvanje temeljnih vrijednosti na kakvima smo se okupili.

Biću iskren i priznati da sam iznimno tešku 2017. godinu nekako „pregrmio“, ali uz nebrojeno sumnji, dilema, slutnji... Međutim, vaši potezi ovih prvih prazničnih dana donijeli su mi neopisivu radost, te manje-više odredili fokus mog ovogodišnjeg angažmana.

Nemam problema da sa prijateljima podijelim ključne dileme koje me mjesecima razaraju. Tu na prvom mjestu moram priznati kako me je desetogodišnja borba sa režimom Milorada Dodika dobrano uzdrmala, pa počesto i usmjeravala ka pogrešnim političkim akterima i modelima borbe. Već je poznato da sam se javno deklarisao kroz jednu krajnje degutantnu političku opciju i grdno pogriješio.

Na tom planu ne želim ponoviti negativno iskustvo, no to opet otvara nove dileme. Na jednoj strani apsolutno sam siguran da bez Saveza za promjene ovog trenutka Republika Srpska nema ni teorijskih šansi za obaranje diktature Velikog Baje. Opet, politika „Dodik i poslije Dodika“ nije nešto sa čim se mogu identifikovati.

Uz sve to rušenjem Milorada Dodika, a uz preživljavanje Bakira Izetbegovića i Dragana Čovića, na planu integrativnih procesa i unutar zemlje i prema okruženju neće donijeti apsolutno nikakve promjene. Eto pratim ovih dana kako mnogi potvrđuju moju davnašnju procjenu da klan Izetbegovića definitivno odlazi sa političke scene, no šta nam to donosi kad „zamjenski lideri“ prosto se utrkuju u Dodikovo i Čovićevo kolo.

Elem, ključni problem je što politički oponenti ove „Troglave Aždaje“ nemaju hrabrosti istupiti sa novim politikama, novim idejama i vizijama. Evo najprostije rečeno: ima li i jedan politički akter u ovoj zemlji dovoljno hrabar da obeća kako će u prve dvije godine mandata prepoloviti državnu birokratiju? To je političko obećanje koje građani čekaju, ali očigledno ne stiže.

Iz svega toga proizilazi da ću u narednoj godini dati svoj doprinos u (najvjeroatnije neuspješnom) svrgavanju „Troglave Aždaje“, ali bez oblačenja „stranačkog dresa“. U stvari, dragi moji prijatelji, vaši potezi su suštinski odredili fokus mog daljeg političkog angažovanja.

Konkretno: zašto bih uopšte ulazio u bilokakve dilove, pa makar nosili i siguran poslanički mandat, sa akterima koji će „progutati“ slobodu i nezavisnost koje godinama tako teško branim?

Sa druge strane, prijatelji moji, svojim jednostavnim potezima pokazali ste mi kako PRIPADAM zdravom političkom i uopšte ljudskom tkivu, okruženju i/ili zajednici. I to zajednici koja u maksimalno mogućoj mjeri spaja i osnovne građanske slobode i međusobnu toleranciju, a sve na fonu ljudskosti kao najvišoj vrijednosti okupljanja.

Znači, dragi moji, projekat „Mirovni sporazum građana BiH“ u već ovoj polazišnoj fazi pilot-projekta pokazuje se kao dobra osnova uspostavljanja i unutrašnjeg uređenja Bosne i Hercegovine i spoljnointegrativnih procesa ka kojima trebamo težiti. Uspostavili smo „Okrugli sto“, započeli svegrađanski dijalog, raspravljamo o problemima i rješenjima... i u biti stvorili ZAJEDNICU LJUDI.

Lako je ovde oformiti političku, etničku, vjersku, socijalnu i inu ideološku zajednicu, dok nakon trodecenijske kontaminacije opšte svijesti nimalo lak zadatak nije stvoriti zajednicu u kojoj će se ljudi primarno deklarisati kroz ljudskost. Ipak, mi u tome uspijevamo.

Sve u svemu ostaje nam da dalje gradimo ono šta smo započeli, a meni lično preostaje samo da vam se svima zajedno zahvalim na tome što ste mi pomogli u rješavanju pomenutih dilema, te mi jasno pokazali gdje je moje mjesto – za našim „Okruglim stolom“.

HVALA VAM!

Pristupite FB zajednici „Mirovni sporazum građana BiH“ klikom na: 
https://www.facebook.com/groups/2052659984962965/




Нема коментара:

Постави коментар

Коментари не садрже мишљење аутора, нити исти одговара за недозволјен или непримјерен садржај коментара.