недеља, 19. фебруар 2017.

Zabranjen ili nepoželjan???

Zabezeknuto čitam da je danas u CJB Prijedor održan skup povodom obilježavanja dana osnivanja VII odreda  Specijalne brigade policije MUP RS. Poslije dvije decenije prisustvovanja sličnim godišnjicama pitam se da li sam odjedared postao zabranjen ili "zaboravljen"? ... ili nepoželjan???


Preko dvije decenije preživjeli ratni specijalaci VII Odreda svake godine okupljamo se da upalimo svijeće palim drugovima, obilježimo godišnjicu osnivanja odreda, evociramo uspomene i kratko se podružimo. Godinama se to činilo bez prisustva medija, političara, predstavnika MUP-a i ino. I onda, malo po malo, ovo tradicionalno okupljanje dobijalo je na značaju. Primjera radi, današnji gradonačelnik Milenko Grahovac je "veteran" koji  ispred lokalnih vlasti godinama dolazi i na tome mu doista treba odati javno priznanje.

Prije dvije godine, početkom ministrovanja Dragana Lukača, te njegovog odazivanja/prisustva, ovaj skup dobija na značaju u mnogo većoj mjeri... negoli ikada ranije. Znamo kako novinari vole ministre, pa smo te godine doživjeli i prvu ozbiljniju promociju skupa.

Elem, moram podsjetiti kako ova okupljanja nemaju stalan termin, nego se to mijenja gotovo svake godine, a organizatori se potrude da obavijeste ostatak jedinice o tome kad i šta je planirano. Na takav način bih svake godine doznavao za okupljanje i odazivao se. No, ova godina je po nečemu iznimna!?



Prošle godine, iako su već postojali otvoreni sukobi na relaciji ministar i ja, uredno sam pozvan (i odazvao se, vidi moj autorski foto gore). Najvjerojatnije zbog toga što je ministar bio spriječen odazvati se pozivu.. Ove godine situacija se promijenila i ministar je došao u Prijedor. Pretpostavljam da je to organizatore i kolege navelo na pomisao da bi moje prisustvo bilo iritantno, provokativno (ili kako god) po ministra. Uglavnom, ove godine niko me nije obavijestio, pa tako nisam ni palim drugovima upalio svijeću. Učiniću to sutra!

Moram naglasiti kako se trenutno nalazim na bolovanju i vrlo slabo sam upućen u dešavanja unutar MUP-a. Vrlo mali broj kolega se javi i to najčešće nekom obavezom, a tek dvojica me pozovu na kafu ili upitaju za zdravlje. Sukobiti se sa ministrom i načelnikom znači postati "opasan po okolinu" i zbog toga me kolege uglavnom izbjegavaju. Doduše, ponekad moćnici "preispituju" razloge zbog kojih su pojedine kolege viđene u mom društvu, pa je i strah ostalih shvatljiv.

Bilo kako bilo, ove godine je ministar Lukač "uveličao" skup, a ja nisam pozvan. I to su činjenice. Da li sam zabranjen, "zaboravljen" ili nepoželjan - nisam siguran, ali jedno znam: nisam to zaslužio.

  

Нема коментара:

Постави коментар

Коментари не садрже мишљење аутора, нити исти одговара за недозволјен или непримјерен садржај коментара.