уторак, 30. јун 2015.

APEL KOLEGAMA POLICAJCIMA



Poštovane kolege policajci i drugi zaposleni u MUP-u RS-e,

obraćam Vam se ovim JAVNIM APELOM u kom Vas molim da se zakonito i u skladu sa profesionalnim standardima odnosite prema mom ŠTRAJKU GLAĐU, koji započinjem sutra (01.07.) u 09,00 časova u službenim prostorijama CJB Prijedor.

Od kolega ne tražim nikakvu pomoć, podršku ili šta već. Svako treba da se opredjeljuje u skladu sa sopstvenom savješću. Međutim, postoje ozbiljne najave da će moj štrajk biti nezakonito sprečavan.

Kako doznajem naši pretpostavljeni će pokušati da me silom udalje iz službenih prostorija. I Vi i ja znamo da oni to nikada neće činiti lično, nego da će nekom od kolega narediti takav "zadatak". Podsjetiću Vas da smo zajedno ratovali, zajedno branili Republiku Srpsku, zajedno 20 godina radili ovaj naš "krvavi posao". Ne bi trebalo da zaboravite na naših zajedničkih 20 godina!

Ja nemam namjeru pružati bilokakav otpor ili biti nasilan, tako da svako ko se odluči na nasilje prema meni neka pomisli da li je to zakonito, pravilno i profesionalno prihvatljivo. Ono šta ću uraditi nakon bilokakvog (čak i verbalnog) nasilja prema meni jeste da ću prijaviti to šta je činjeno, tako da bi svako trebao porazmisliti o krivičnoj odgovornosti prije nego na mene podigne ruku ili palicu. 

Lično mislim da PRAVI POLICAJAC i KOLEGA nikada ne bi posegao za nasiljem prema meni, no, postoje i poltroni kakvima je NAREĐENJE PRETPOSTAVLJENOG jedina životna vodilja. Da li će takve pretpostavljeni kasnije zaštititi od krivičnog progona, od osude javnosti i policijske zajednice, e to ostaje da se vidi. 

Nadalje, doznajem kako "stručnjaci" traže načina da me prinudno i PROTIVPRAVNO sprovedu na odjeljenje prijedorske psihijatrije. Svaki kolega koji dobije naređenje da me SILOM sprovodi na psihijatriju treba da zna da sam od nadležne komisije ocijenjen zdravim i sposobnim za rad. Znači pravno sposobnim da odlučujem o tome kada mi je potrebna medicinska pomoć. Kada mi to zatreba -  sam ću se obratiti ljekarima. Uglavnom, svako ko pokuša da me sprovodi u medicinsku ili kakvu drugu ustanovu treba da zna kako ČINI KRIVIČNO DJELO. To što prema meni koristi nasilje po naređenju pretpostavljenog - NIKOG NE OSLOBAĐA KRIVIČNE ODGOVORNOSTI!

Zatim, postoje informacije o tome kako ću biti suspendovan. To bi za pojedince ponovo bio "pravni osnov" da me udalje iz službenih prostorija Centra. I u tom slučaju svako nasilje prema meni tretiraću kao krivično djelo i kao takvo prijaviti nadležnom tužilaštvu. Čak i suspendovan IMAM PRAVO na izražavanje protesta, odnosno na ŠTRAJK GLAĐU! 

Drage moje kolege, ja sam odlično svjestan da našim pretpostavljenima nikako ne odgovara ovo šta sam naumio učiniti, no, to je njihov problem o kom su trebali davno razmišljati. Moj proterst niti jednim atomom nije usmjeren prema Vama, tako da ne vidim razloga za kakvu akciju prema meni. Ukoliko Vam neko i izda naređenje da prema meni nešto preduzmete - jednostavno odgovorite da je u pitanju složena pravna situacija u kakvoj strahujete da ćete izvršenjem naređenja počiniti krivično djelo. Možete zatražiti ponovljeno, a potom i pismeno naređenje. Vidjećete da naši "vrli" pretpostavljeni i nisu spremi napisati i potpisati ono šta usmeno naređuju. To Vam unaprijed garantujem! Znači, jednostavno nemoje dozvoliti da budete izmanipulisani, nego se naprosto držite zakona i onoga šta Vam moral nalaže!

Na kraju, pozdrav i poštovanje svim časnim policajcima Republike Srpske!

                                                                                            Vaš kolega 
                                                                                        Borislav Radovanović

Нема коментара:

Постави коментар

Коментари не садрже мишљење аутора, нити исти одговара за недозволјен или непримјерен садржај коментара.