петак, 15. децембар 2017.

Dosta je nekažnjenog pramlaćivanja Prijedorčana!


Desetine brutalno isprebijanih Prijedorčana zanima do kad će poznati batinaški tandem Danko Karanović – Branko Milivojša nekažnjeno provoditi nasilje, a da ne govorimo o ozbiljnom kriminalu.



Piše: Borislav Radovanović

Najavio sam ekskluzivno otkrivanje detalja službenih aktivnosti na planu procesuiranja „prijedorskih batinaša“, policajca (ako se kriminalac u uniformi može tako nazvati) Danka Karanovića i registrovanog mafijaša Branka Milivojše. No, nisam dobio autorizaciju prvobitnog teksta i sad objavljujem izmijenjenu verziju.

No, i ovde ostajemo na istoj poziciji esencijalnog pitanja: zašto Danko Karanović nije suspendovan iako se protiv njega vodi krivični postupak za krivična djela kakva teško narušavaju ugled MUP-a RS-e? Ko ga godinama štiti i zašto?

Danko Karanovića se preko dvije decenije NEZAKONITO bavi poslovima privatnog obezbjeđenja. Malo mu je policijska plata, pa zarađuje još jednu na način koji je policiji strogo zabranjen. I to čini u prepoznatljivom crnom kombinezonu, gdje većina građana nije sigurna da li na vratima neke diskoteke stoji po službenoj dužnosti ili kao privatno obezbjeđenje.

Uz reme Karanovića stoji  Branko Milivojša, višestruko procesuiran za ORGANIZOVANI KRIMINAL, a aktuelna je akcija „Piramida“ u kojoj je bio pritvoren zbog rasturanja narkotika. Policajcima je zabranjeno da se sa takvima druže, ali se to na Karanovića očito ne odnosi. U stvari preko Karanovića i kriminalcima poput Milivojše omogućeno je da „zavode red“ po gradu Prijedoru.

Neću u ovom tekstu otvarati određene dimenzije sprege organizovanog kriminala i policije u kakve je upleten i sam ministar Lukač, a čiji je Karanović akter. Zato ću objelodaniti u Prijedoru dobro znanu činjenicu. Karanović je svojevremeno bio „pratioc“ tadašnjeg načelnika CJB Prijedor Vojislava Pelkića, koji je upet akter mnogo širih kriminalnih aktivnosti.

Pisao sam o tome kako sam svojevremeno kao operativac radio na razbijanju organizovanog kriminala u koji je Pelkić bio involviran, zbog čega je dobio otkaz i zbog čega je prvostepeno presuđen. No, na bazi lažnih izjava njegovih najbližih kriminalnih saradnika iz redova policije (danas visokopozicioniranih!) u drugostepenom postupku je oslobođen.

Sad, kriminalčine poput Pelkića i sličnih su po SNSD-ovim aršinima pogodni za najviše rukovodne funkcije. I to vidimo po tome kako su ih SNSD-ovi ministri Jovičić i Lukač pozicionirali. Baš kao što kod organa gonjenja (policija i tužilaštvo)  postoji relevantna dokumentacija kakva nedvosmisleno ukazuje o kakvim kriminalcima je riječ.

Pelkić je u krugovima premlaćenih i teško zlostavljanih Prijedorčana ostao zapamćen po „zataškavanju“ prijava protiv Karanovića i Milivojše. Međutim, ponekad dokazi nadjačaju moć i uticaj pojedinaca, pa proizvedu krivične postupke poput ovoga kom su „prijedorski batinaši“ trenutno izloženi. I sad dolazimo do nekih vrlo zanimljivih pitanja.

Za Pelkića se zna da je kroz kompletnu policijsku karijeru bio duboko upleten u organizovani kriminal. Time je sasvim razumljivo zašto je pomagao svom vijernom „pratiocu“ Karanoviću, kako u slučaju prebijanja desetina građana, tako i u nizu drugih kriminalnih radnji.

No, problem je što „prepošteni“ načelnik Dalibor Ivanić i dalje drži kriminalca Karanovića kao „pratioca“ (nema Ivanić uopšte pravo na lično obezbjeđenje!), zataškava njegove nezakonitosti i dozvoljava mu da „sarađuje“ sa krimialcima tipa Milivojše.

Nije tu samo u pitanju premlaćivanje građana, nego je Milivojša svojevremeno više puta procesuiran kao pripadnik kriminalne organizacije porodice Milaković, a u toku je postupak zbog organizovanog rasturanja narkotika.

I kako sad da tumačimo ponašanje načelnika Ivanića? Zna da je protiv njegovog „pratioca“ pokrenut krivični postupak zbog ponašanja nespojivih sa policijskim zanimanjem, a i dalje ga drži pored sebe, pogoduje mu platom i rasporedom, te „žmuri“ na njegove kriminalne veze. Zašto?

Je li protiv Karanovića pokrenut unutrašnji postupak? Vjerojatno nije jer, gle cinizma, inspektor za unutrašnju kontrolu u Prijedoru je Vojislav Pelkić. Ubjedljivo najkriminalizovaniji rukovodilac od postanka prijedorskog centra (mislim na onaj ratni) danas kontroliše zakonitost u radu policajaca. Da bog sačuva!

No, ne pogoduje Ivanić Karanoviću tek tako, nego tu ima „neka tajna veza“! Prije tačno godinu dana inspektorima Uprave kriminalističke policije dao sam izjavu o sprezi ministra Lukača, Pelkića, Ivanića, Karanovića i drugih sa konkretnim krivičnim predmetima u domenu organizovanog kriminala. I ovih dana pojedini nosioci najviših policijskih i tužilačkih funkcija ozbiljno se preznojavaju jer nemaju pojma kako da se ispletu iz mreže u koju sam ih zapetljao.

Od Čađe, preko Jovičića, pa sve do Lukača, SNSD-ovi ministri muku muče sa tim kako da me eliminišu iz javnog diskursa. Niti više mogu trpiti objelodanjivanje njihovih nezakonitosti ili nekompetentnosti, a da ne govorim o mojim kritičkim tekstovima o Miloradu Dodiku, niti me mogu spriječiti da ih ovako javno potirem. Zato montiraju nezakonite progone!



Septembra prošle godine nezakonito su mi maltretirali porodicu, a kad sam zatražio objašnjenje isti taj Karanović napao me je fizički. Ništa nisam zgriješio, niti je postojao osnov za upotrebu fizičke sile. Kad sam tužilaštvu prijavio nezakonitosti nad porodicom i mnom, onda su izmislili da sam prijetio Ivaniću. I nije im to prvi put da me lažno prijavljuju za isto krivično djelo – normalno izmišljeno.

Elem, protiv mene je odmah po prijavi „pošteni“ načelnik Ivanić pokrenuo postupak suspenzije i ja sam danas suspendovan. Pri čemu mi nezakonito uskraćuju pravo na bolovanje. Sad, moram pitati zašto po istim aršinima protiv Karanovića nije pokrenut postupak suspenzije? Možda je „amnestiran“ kao lažni svjedok protiv mene???

Za kraj ostaje mi da konstatujem da se ministar Lukač i načelnik Ivanić mogu i dalje praviti "neupućenima" oko toga da je njihov vijerni saradnik podvrgnut krivičnom postupku. Mogu da ga i dalje drže na sadašnjem radnom mjestu i da ga ne suspenduju kako su to zakonski dužni. No, koliko će još moći da se prave blesavi spram činjenica koje zna cio Prijedor?

Reći ću do kad će moći tako - do izbora naredne godine. Znate desetine brutalno premlaćenih građana neće glasati za ove " SNSD uniformisane bandite", baš kao što to neće činiti ni stotine njihovih bližnjih, ili hiljade onih koji ne prihataju da teški kriminalci "zavode red" po njihovom Prijedoru. 

Neće za njih glasati ni desetine hiljada onih koji plaćaju poreze da bi od policije i pravosuđa dobili adekvatnu zaštitu, a zdrav razum im kaže da upravo u policiji i pravosuđu kriminal caruje. Zar da plaćaju krimialce da ih "čuvaju" od njih samih? Ili da im lome kosti!?

VAŽNO JE ZNATI

Ni najmanje ne krijem kako gore prozvane pojedince kritikujem sa pozicije ogorčenog profesionalca kom su uništili karijeru i razorili život samo zato što sam zakonski i pošteno radio policijski posao. Ali govorim i sa pozicije profesionalca sa impozantnim iskustvom u domenu poslova obezbjeđenja i štićenja ličnosti.

Da bih predočio obim iskustva nabrojaću samo imena istorijski zapaćnenih osoba koje sam kao JNA vojni policajac – snajperista obezbjeđivao prije rata: Stjepan Mesić (kao predsjednik predsjedništva SFRJ), Milošević, Tuđman, Kučan, Momir Bulatović (nebrojeno puta), Veljko Kadijević, delegacija Pentagona...

Kao policijski specijalac i operativac poratno sam obezbjeđivao Radovana Karadžića, Krajišnika, Plavšićku, Madlin Olbrajt, Milorada Dodika, gotovo sve predsjednike i premijere Republike Srpske, većinu Visokih predstavnika u BiH, ministe sam davno prestao brojati...

Kao vojni policajac prije rata otkrio sam pripremanje terorističkog napada na podgorički aerodrom od strane šiptarskih ekstremista (spriječen), pa britansku špijunsku grupu. Nakon rata otkrio sam i radio na sprečavanju atentata papu Jovana Pavla II u Banjaluci, na Milorada Dodika na početku drugog premijerskog mandata, o atentatu na Zorana Đinđića u ovoj zemlji znam ubjedljivo ponajviše jer sam se i sa tim predmetom suočavao...


Znači i ovo je pozicija sa koje kritikujem pojedince koji su sebi umislili da nešto znaju o bezbjednosti. Uz to pohvaliću se kako je moj prosjek na magistarskim studijama bezbjednosti i kriminalistike bio 9,4, a neka „stručnjaci“ pokažu indekse da i sa te strane uporedimo kompetencije.


Нема коментара:

Постави коментар

Коментари не садрже мишљење аутора, нити исти одговара за недозволјен или непримјерен садржај коментара.