четвртак, 27. април 2017.

Obilježena godišnjica terorističkog napada u Zvorniku



Danas je Direkror policije MUP RS Darko Ćulum u Zvorniku položio cijeće policajcu Draganu Đuriću stradalom u terorističkom napadu  od prije dvije godine. I direktor policije i porodica su kritikovali zbog izostanka odgovornosti za ovaj svirepi čin, pa rekoh da im se pridružim u tome.



Piše: Borislav Radovanović

Doduše, danas je kritikama izloženo Tužilaštvo BiH jer ni nakon dvije godine nije razjasnilo niti jedan aspekt ovog terorističkog napada, a ponajmanje identifikovalo druge odgovorne i okolnosti događaja. 

Samo, nije tačno da baš niko nije odgovarao, pa čak i bio kažnjen, u vezi ovog terorističkog čina. MUP RS je mene kaznio sa oduzimanjem 30% od plate u trajanju od šest mjeseci jer sam javno iznosio mišljenje o tome šta se dogodilo u Zvorniku.

Prvo sam javnosti ekskluzivno objavio vijest da se ubijeni Dragan Đurić i ranjeni Željko Gajić nalaze na "spisku ratnih zločinaca Srebrenice" objavljenom na portalu "Vijesti umeta". Bukvalno da u regionu nije bilo medija koji nije prenio ovu moju ekskluzivu.

Potom sam objavio kako sam mnogo prije toga napada u stručnoj analizi MUP-u ukazao kako će upravo policijske stanice Prijedora, Višegrada, Zvornika i Foče biti mete sljedećih terorističkih napada, ali i činjenicu da me niko nije poslušao. U tim trenucima bile su mi poznate i određene informacije vezane upravo za Zvornik, ali ih nisam objelodanio.

Međutim, bloger Slobodan Vasković je objavio službene zabilješke iz kakvih je jasno vidljivo da su službena lica upozoravala na opasnost od ovakvog napada i to upravo na objekat policije u Zvorniku. Do danas niko nije ni postavio pitanje da li se taj napad mogao spriječiti, a kamoli pitanje odgovornosti za stradanje policajaca.



Obzirom da sam tih dana bio "aktuelan" pozvan sam na gostovanje u popularnu emisiju Pink BiH televizije "Zabranjeni forum". U emisiju nisam bio pozvan kao pripadnik MUP-a, niti sam se tako predstavljao, nego kao nezavisni stručnjak. Kakav je bio moj nastup možete pogledati u videu koji ponovo postavljam.

Međutim, govoriti istinu u institucijama Srpske je "neoprostiv grijeh", pa se tako dogodilo da sam zbog kritičkih tekstova, intervjua i gostovanja u "Zabranjenom forumu" disciplinski kažnjen kako prednje rekoh.

Danas, nakon dvije godine mislim da imam pravo postaviti i poneko pitanje. Prvo, zašto ništa nije preduzeto da se zvornički napad spriječi, kad je već upozoravano na opasnost od tog napada? Pri tom mislim i na moju analitičku analizu i na službene zabilješke dostavljene vrhu MUP-a. 

Zatim pitam šta je MUP RS na unutrašnjem planu učinio da identifikuje propuste koji su doveli od napada? Da li su uopšte istraživane okolnosti napada? Saučesnici ili organizatori? Pitanja je bezbroj. 

No, kako sam neposredno utvrdio u MUP-u je jedino zabranjeno govoriti istinu i kritikovati loš rad organa. Sve drugo je sekundarne prirode. Elem, bilo kako bilo, nije istina da baš niko nije kažnjen zbog ovog napada. Kako rekoh mene su kaznili i to je nepobitna činjenica. Doduše, oko te sankcije još uvijek se vodi sudski spor, pa postoji i mogućnost da Republika Srpska ostane i bez tog jednog "kažnjenika".

Što se tiče današnih kritika na račun Tužilaštva BiH one vjerojatno stoje, ali istima nikako ne možemo abolirati odgovorne u vrhu policije koji su se krajnje neodgovorno odnosili spram informacija o terorističkim opasnostima. Baš kao što to i danas čine!

Na kraju želim samo reći kako pokojnom kolegi Đuriću želim vječni smiraj, te da se slični zločini više neće ponavljati. Posebno da se vrh MUP-a prema svojim policajcima ponaša kao prema "glinenim golubovima", kao što je to bilo u Zvorniku!




Нема коментара:

Постави коментар

Коментари не садрже мишљење аутора, нити исти одговара за недозволјен или непримјерен садржај коментара.